Sharepoint Server 2010 üzerinde “arıza kayıt formu” hazırlama


Bir çok kurum ya da firma Sharepoint Server 2010 platform u üzerinde neler yapılabileceği konusunda yardıma ihtiyaç duyar. Bu makale serisinde sırasıyla kurum ihtiyaçlarına yönelik formların oluşturulmasını ,bu formlar üzerinde kod yazma ihtiyacı duymadan iş akışlarının yazılmasını ve formlar aracılığıyla personelden toplanan veriler ile raporların nasıl oluşturulabileceğini adım adım senaryoya bağlı kalarak birlikte yapacağız.

Makale serisinin ilk adımı olarak Sharepoint Server 2010 üzerinden veri toplamak için bir form tasarlamayı göreceğiz. Öncelikle hemen hemen her kurum ya da firmadaki ihtiyaçları ortalama olarak çıkartıp listeledim. Bu listedekiler ihtiyaca göre genişletilebilir.

Senaryo : Sharepoint Server 2010 portal üzerinde Kullanıcılarının Bilgi İşlem Departmanına arıza kaydı bildirebilmeleri için form hazırlamak. (Önemli Not: Tüm bunları yapabilmek için ilgili sitede yönetici yetkisine ihtiyacınız var.)

Senaryo katılımcıları:

Bilgi_Islem_1 : Yazılım arıza sorumlusu

Bilgi_Islem_2 : Donanım arıza sorumlusu

Bilgi_Islem_3 : Mobil arıza sorumlusu

Bilgi_Islem_Yoneticisi : Personel Performans raporlarını izleyen yetkili

Personel1 : Kurum/Firma Personeli

Bilgi_Islem_Sekreter : Bu kullanıcı personel in portal e giremediği durumlarda çağrıyı telefonla alıp sisteme giren kişidir.

Süreç:

· Form kullanıcı tarafından doldurulur.

· Form Bilgi işlem personeline atanır

· Bilgi işlem personeli arıza kaydını alır ve formu günceller

· Bilgi işlem personeli arızayı çözümler ve arıza için açıklamalı problem kaynağı hakkında not girer

Form bileşenleri:

Bilgi İşlem Arıza Kayıt Havuzu

Başlık : Özet arıza bilgisi için başlık

Arıza belirtisi : Arıza açıklaması

Düzgün çalıştığı tarih/saat : Yüklenen bir güncelleme ya da ağa yeni eklenen bir donanıma bağlı bir problem olup olmadığının anlaşılabilmesi için bu tarih bilgi işlem tarafında önemli olabilir.

Arıza bildirim tarih/saat :Arıza kaydının girildiği anın tarih ve saat bilgisi

Arızanın giderilmesi istenilen son tarih :Kullanıcının arızanın bitmesini istediği tarih ve saat bilgisi

Arıza önem derecesi :Kullanıcı tarafından arıza önem derecesi (bu alan kullanıcının bilgi işlem tarafından ayın anlayışlı kullanıcısı olarak seçilmesini ve ödüllendirilmesini sağlayabilir 😀 )

Arıza üzerindeki çalışma durumu : Arıza durumunun bilgi işlem personeli tarafından % lik olarak değerlendirilmesi için kullanılacaktır.

Son durum :Arıza son durumu (çalışılıyor,beklemede,tamamlandı,firmaya iletildi)

Bilgi işlem personeli açıklaması : Bu açıklama problemin kaynağı ve nasıl çözüldüğü ile ilgilidir ve kullanıcılar tarafından görüntülenmez.

Çözüm Süresi :Bu sütun arıza girişi yapıldığı tarih/saat ile çözüme ulaştırıldığı son tarih/saat bilgisi arasındaki farkı saat cinsinden tutacaktır.

Sharepoint Server 2010 platform ana sitesinin açılmasını sağladıktan sonra bilgi işlem için yukarıda hazırladığım listedeki bileşenleri kullanarak bir arıza kayıt havuzu listesi oluşturalım.

 

image

Liste oluşturmak için sol üstte bulunan Site Eylemleri menüsünden Tüm Site İçeriğini Görüntüle linkine tıklanır.

image

Açılan sayfada Oluştur linkine tıklanır.

 

image

Açılan Silverlight destekli panelde solda bulunan kategori listesinden Liste seçilir ve tazelenen orta panelde Özel Liste seçilir. Sağ paneldeki metin kutusuna Arıza Kayıt Havuzu yazılarak Oluştur butonuna tıklanarak listenin oluşturulması sağlanır.

 

image

Oluşturulan Arıza Kayıt Havuzu listesinde Yeni Öğe linkine tıklandığında ekranda görüldüğü üzere sadece Başlık sütunu bulunan bir form açılacaktır. Diğer form bileşenlerini bizim girmemiz gerekir. İptal butonuna tıklayarak liste ana sayfasına tekrar geri dönelim.

 

 

image

Liste sayfasında üst menüde Liste başlığı altında Sütun Oluştur ikonuna tıklanır ve sütun oluşturabileceğimiz Silverlight pano nun açılması sağlanır.

 

image

Arıza Belirtisi sütunu için resimdeki gibi sütun adını tipini ve satır sayısını belirtiriz.

 

Diğer Sütun bilgileri için isim ve özel ayar bilgileri aşağıdaki listedeki gibi olmalıdır.

Sütun Adı

Tipi

Özel ayar bilgisi

Başlık

Tek Satır Metin

Varsayılan olarak liste ilk oluşturulduğunda hazır gelir

Arıza Belirtisi

Birden fazla metin satırı

Düzenleme için satır sayısı varsayılan olarak 6 gelir fakat bu sayıyı arttırabilirsiniz.

Düzgün çalıştığı tarih/saat

Tarih ve Saat

Tarih ve Saat Biçimi için Tarih ve Saat seçiniz.

Arıza bildirim tarih/saat

Tarih ve Saat

Tarih ve Saat Biçimi için Tarih ve Saat seçiniz.

Varsayılan Değer olarak Bugünün tarihi ni seçiniz

Son tarih

Tarih ve Saat

Tarih ve Saat Biçimi için Tarih ve Saat seçiniz.

Arıza önem derecesi

Seçenek

Her seçeneği ayrı bir satıra yazın

1 Az önemli

2 Önemli

3 Çok önemli

Açılan menü seçeneğini işaretleyin

Varsayılan değer 1 Az önemli olabilir.

Arıza üzerindeki çalışma durumu

 

Her seçeneği ayrı bir satıra yazın

%0

%25

%50

%75

%100

Açılan menü seçeneğini işaretleyin

Varsayılan değer %0 olabilir

Son durum

 

Her seçeneği ayrı bir satıra yazın

Beklemede

Çalışılıyor

Tamamlandı

Firmaya iletildi

Açılan menü seçeneğini işaretleyin

Varsayılan değer Beklemede olabilir

Bilgi işlem personeli açıklaması

Birden fazla metin satırı

Düzenleme için satır sayısı varsayılan olarak 6 gelir fakat bu sayıyı arttırabilirsiniz.

Çözüm Süresi

Hesaplanmış

Formül alanına

=TAMSAYI(([Değiştirme]-[Oluşturma Tarihi])*24)

Yazın ve bir alttaki seçeneklerden Sayı yı seçin

Bu sütun formun son değişiklik tarihinden olarak ilk oluşturulduğu tarihi çıkartarak sonucu saat cinsinden tutar. Arızanın açıldığı tarihten sonlandırıldığı tarihe kadar olan geçen süreyi saat cinsinden verir.

Not: İngilizcesi için =INT(([Değiştirme]-[Oluşturma Tarihi])*24) yazınız.

Tablodaki sütunları tiplerini ve özel ayrıntılarını dikkate alarak oluşturduğunuzda formunuz aşağıdaki resimdeki gibi kullanıcıların arıza kaydı girebilmeleri için hazır olacaktır.

 

image

Evet. Sharepoint Server 2010 Platform u üzerinden artık Arıza Kaydı alabiliriz.

Bir sonraki makalem alınan arıza kayıtlarının kişiye özel görüntülenmesi ile ilgili olacaktır.

Faydalı olması dileğiyle. Görüşmek üzere.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: